Voordelen van influencer marketing: wat levert het op?

Met enige regelmaat ontvangen wij de vraag: wat levert influencer marketing mij als brand op? Wat zijn met andere woorden de voordelen van influencer marketing? Steeds meer brands en influencers zijn zich bewust van de mogelijkheden. Toch blijkt dat niet iedereen even goed weet wat influencer marketing allemaal kan doen. Wanneer een campagne van influencer marketing slaagt, levert het zowel brand als influencer iets op. Duik daarom met Bloggerslijst in het diepe en ontdek hier wat nou precies de voordelen van influencer marketing zijn.

Voordelen van influencer marketing: opvallend en interessant

Voordat de voordelen van influencer marketing genoemd worden, is het belangrijk om te weten waarom deze vorm van marketing überhaupt steeds populairder wordt. De verklaring is te vinden bij de consumenten. Uit onderzoek blijkt dat steeds meer mensen figuurlijk blind zijn geworden voor de traditionele vorm van marketing. Denk er maar eens zelf over na. Wanneer is de laatste keer dat jij bewust een advertentie bekeek? Hoor jij de reclames nog op de televisie of op de radio?

Als samenleving zijn we blind en doof geworden voor de traditionele marketing. Dat vraagt om een alternatief. Hierdoor is influencer marketing zo extreem hard gegroeid de afgelopen jaren. Steeds meer mensen willen zelf een merk ontdekken. Consumenten horen graag de meningen van anderen en de ervaringen die zij hebben met zo’n product of merk. Door de extreme daling in effectiviteit van traditionele marketing, zijn de werking en de daarbij horende voordelen van influencer marketing enorm gestegen. De voordelen van influencer marketing kort samenvat: opvallend, interessant en nieuw.

Voordeel: geloofwaardigervoordelen van influencer marketing

Uiteraard zijn er concretere voordelen van influencer marketing. Neem bijvoorbeeld het aspect geloofwaardigheid. Omdat consumenten tegenwoordig blind zijn voor traditionele marketing en tevens wantrouwender zijn, is het lastig om als brand geloofwaardig over te komen op de doelgroep. Dat wil je als brand uiteraard veranderen. Dit kan door een campagne met een influencer op te stellen. Volgers voelen zich namelijk verbonden met hun influencer. Zij luisteren graag naar de mening en ervaring van de influencer, zij geloven de influencer. Een van de belangrijke voordelen van influencer marketing voor brands is daarom geloofwaardigheid.

Voordeel: meer naamsbekendheid

Wanneer je als brand een bepaalde doelgroep wilt aanspreken, kan dit een hele uitdaging zijn. Het is lastig om naamsbekendheid te genereren via de traditionele kanalen. Een ander belangrijk voordeel van influencer marketing is het vergaren van naamsbekendheid. Een influencer kan sneller, oprechter en effectiever een groot aantal volgers bereiken. Wanneer je als brand met een bepaalde deadline zo snel mogelijk meer naamsbekendheid wilt hebben, overweeg dan een samenwerking met een influencer. Dit is een van de voordelen van influencer marketing waardoor de stap voor brands om deze vorm van marketing in te zetten, in één klap een stuk kleiner is.

Voordeel: een expert, vriend en rolmodel in één

Een andere reden waarom influencer marketing jou als brand echt iets oplevert, is het feit dat je drie verschillende autoriteiten in één keer inschakelt. Dit is een pluspunt die vaak wordt vergeten als er gesproken wordt over de voordelen van influencer marketing. Een influencer wordt door zijn volgers namelijk gezien als een goede vriend, een expert binnen een bepaalde niche en is vaak tevens een rolmodel. Dit zijn dé autoriteitsfiguren waar consumenten vandaag de dag naar toe gaan voor advies. De kans is groter dat de doelgroep jouw product gaat aanschaffen wanneer één van deze autoriteiten erover praat. Door een samenwerking met een influencer aan te gaan, zet je in feite drie belangrijke autoriteiten in één keer in voor de campagne. Een ander vergeten pluspunt van de voordelen van influender marketing: het is zelfs goedkoper!

Voordelen van influencer marketing: wat levert het op?

Nu je bekend bent met de grootste voordelen van influencer marketing, is het makkelijk om antwoord te geven op de vraag: wat levert het op? Dankzij de vele voordelen van influencer marketing kun je als brand geloofwaardiger overkomen, sneller en meer naamsbekendheid genereren en ben je uiteindelijk goedkoper uit. Het laatste pluspunt van de voordelen van influencer marketing slaat op het feit dat een influencer ontzettend veel invloed kan uitoefenen op de volgers. Dit is mogelijk, omdat zo’n influencer een expert is, een vriend en een rolmodel.

De volgende vraag voor jou als brand: wanneer ga je influencer marketing inzetten? Bloggerslijst helpt brands door ze in contact te brengen met geschikte influencers. Ben je geïnteresseerd in een samenwerking met een influencer nu je de voordelen van influencer marketing kent? Neem dan contact op met Bloggerslijst! Wij helpen je graag verder en zorgen voor een succesvolle campagne. Ervaar zelf de voordelen van influencer marketing!

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.