Geloofwaardigheid: waarom belangrijk voor influencers?

Bedrijven stappen massaal over op influencer marketing. Het is immers erg moeilijk om bepaalde doelgroepen met een traditionele vorm van marketing te bereiken. Steeds vaker wordt er een samenwerking aangegaan tussen influencers en brands. Voor de influencers is dit natuurlijk ontzettend goed nieuws! Er moet echter wel een kanttekening bij gemaakt worden: langzaam aan wordt het publiek zich ook bewust van de rol die influencers spelen. Hierdoor speelt één aspect vandaag de dag een enorm grote rol, namelijk de geloofwaardigheid. Waarom is geloofwaardigheid belangrijk voor influencers? Hoe zorg je ervoor dat jouw volgers jou blijven geloven?

Geloofwaardigheid cruciaal voor influencer

Het is belangrijk om je te beseffen dat geloofwaardigheid en vertrouwen hand in hand gaan. Zonder het geloof van jouw volgers in jou als influencer, zullen zij je niet vertrouwen. Dat is natuurlijk het tegenovergesteld van wat je wilt! Als influencer wil je invloed hebben op de mening, het gedrag en de emoties van je volgers. Je wilt met andere woorden impact hebben. Dat zal alleen lukken als jouw volgers je geloven en vertrouwen. Alleen op die manier kan influencer marketing effectief zijn. Het is daarom van cruciaal belang dat je altijd die geloofwaardigheid vasthoudt. Zonder geloofwaardigheid ben je als influencer nergens.

Vertrouwensband met volgers

Wanneer je een influencer bent, heb je een band gecreëerd met jouw publiek. Je kunt met anderen woorden zeggen dat je een vertrouwensband hebt met jouw volgers. Die band wil je graag behouden en misschien zelfs verbeteren en vergroten. Meer vertrouwen staat namelijk gelijk aan meer geloofwaardigheid. Dat is natuurlijk ideaal! Tip van Bloggerslijst: wees altijd open. Jouw volgers geloofwaardigheid

zijn in eerste instantie bij jou terecht gekomen, omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw mening, jouw visie en jouw verhalen. Door open te zijn over alles, weet je zeker dat je geloofwaardig overkomt.

Hoe houd ik mijn geloofwaardigheid in stand?

Worstel jij net als veel andere influencers met de vraag hoe je geloofwaardig blijft tegenover je volgers? Bloggerslijst heeft in dat geval een paar handige tips waardoor jij die bijzondere geloofwaardigheid in stand kan houden. Om geloofwaardig over te komen, moet je altijd jouw eigen tone of voice hebben. Het kleine bijna onzichtbare element in jouw blogs of vlogs dat jou onderscheidt van andere influencers. Door je eigen tone of voice te hebben, laat je zien dat je open en persoonlijk bent naar jouw volgers. En laat dat nou eens heel goed zijn voor jouw geloofwaardigheid!

Omdat vrijwel iedereen wel van influencer marketing gehoord heeft, is het slim om ook hier open over te zijn. Je volgers zijn niet dom. Zij hebben echt wel door dat steeds meer influencers zoals jij betaald krijgen om te praten over bepaalde spullen en merken. Daarom is het slimmer om dat zelf te ownen. Blijf altijd zo transparant mogelijk over eventuele samenwerkingen die je aangaat. Kijk hiervoor maar eens naar je concurrenten. Hoe gaan zij om met hun geloofwaardigheid? Veel influencers geven ook steeds vaker aan wanneer ze benaderd zijn en toch houden ze hun geloofwaardigheid in stand. Hoe? Door ervoor uit te komen!

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

samenwerking juurl bloggerslijst