Influencer kosten – alles voor de toekomstige influencer

We leven in een periode vol veranderingen. De technologie ontwikkelt zich met een razendsnel tempo. Dat is hartstikke leuk, maar tegelijkertijd veranderen er tevens allerlei andere dingen van ons dagelijks leven. Neem bijvoorbeeld reclame marketing, kranten en beroemdheden. Die drie voorheen aparte categorieën vallen nu samen onder één noemer: influencer marketing. Dat is natuurlijk erg cool. Wie wil er nou niet bij die groep horen? Om alle bloggers een handje op weg te helpen, bespreken wij vandaag de influencer kosten.

Onder influencer kosten verstaan wij alle zaken die te maken hebben met de werkzaamheden van een influencer. Dingen als traffic, prijzen, kosten, gastblogs schrijven en andere blog gerelateerde activiteiten. Hoe gaaf zou het zijn als jij een leuk zakcentje kan verdienen met jouw blog? Helaas is het allemaal niet zo simpel als het in eerste instantie lijkt. Het vergt nog steeds wat werk, maar dan heb je er ook echt wel wat. Alles over influencer kosten vind je hier op Bloggerslijst!

Waarom influencer worden?

Het klinkt misschien wat cliché, maar jonge mensen imiteren graag een voorbeeld, een icoon. Als mens zijn we vandaag de dag allemaal wat sceptischer geworden. Zeker jonge mensen volgen regelmatig alleen het advies op van iemand die ze vertrouwen. Daar vallen goede vrienden onder, maar ook influencers! Als jij een serieuze blogger wilt zijn en wat geld wil verdienen met jouw blog, dan is het slim om een influencer te worden. Daarom geven wij direct antwoord op de “waarom” vraag in deze blog over influencer kosten.

Het korte antwoord is: omdat je er geld mee kan verdienen. Als je een hele populaire blogger bent, kan je een paar duizend euro per blogpost vragen aan brands. Dat is serieus geld! Iets waar we het allemaal uiteindelijk voor doen is de poen. Een influencer heeft namelijk een bepaalde invloed op de trouwe volgers. Brands zijn zich hiervan bewust en willen er maar al te graag gebruik van maken. Dit kan door een samenwerking met een influencer aan te gaan. Daar zit het geld en daarom is influencer kosten een interessant onderwerp.

Influencer zijn: een merk opbouwen

Voordat jij jezelf een influencer mag noemen, moet je behoorlijk wat volgers en bezoekers hebben. Een voorbeeld: een Instagrammer met 100.000 volgers is een influencer. Voor een blogger houdt dit vooral in dat jij een merk moet opbouwen. Jij moet met jouw blog en blognaam een merk worden waar mensen steeds naar terug keren. Dit vergt wat werk, maar wees gerust. Dat verdien je later dubbel en dwars terug!

Influencer kosten: de zakelijk kant

Als influencer ben je simpel gezegd jouw eigen zaak, een eigen merk. Dat betekent dat jij een  bedrijf runt in de vorm van een blog. Je bent als influencer interessant voor brands als jij een beetje verstand van zaken hebt. Het aantal volgers is uiteraard ook een bepalend aspect, maar zaken als traffic en autoriteit tellen ook mee in de ogen van brands. Simpel gezegd: hoeveel volgers heb je, hoe lang blijven ze op je website en klikken ze op eventuele links.

Influencer kosten heeft dus ook betrekking een hele zakelijk kant. Dat kan vervelend zijn, maar juist daar kan je ook weer dik op scoren. Als je een beetje kennis hebt van Google Analytics, heb je regelmatig al een streepje voor. Bovendien kan je meer vragen voor een blog als je weet waar je over praat. Brands zijn eerder bereid om bijvoorbeeld 300 euro te betalen voor één blogpost als jij veel traffic hebt. Onder de zakelijke kant vallen natuurlijk ook de letterlijke influencer kosten.

Prijskaartje en influencer kosten

Influencer kosten betreft ook het prijskaartje voor een blog. Wees niet bang om wat geld te vragen voor een blogpost. Jij hebt als influencer ook kosten. Je moet met andere woorden ook nog wel een beetje verdienen aan je harde werk. Bovendien is het niet alsof je alleen maar een tekst eruit ramt. Je doet waarschijnlijk vooronderzoek over het merk en het desbetreffende product. Vervolgens creëer je originele content voor het brand. Daar gaat stiekem wat tijd in zitten, dus daar mag je ook wat geld voor vragen.

Durf jij als influencer niet naar brands te stappen? Vind je het lastig om influencer kosten in kaart te brengen? Bloggerslijst verwelkomt iedere influencer met open armen. Of je nu net een beetje serieus begint met bloggen of juist al een merknaam hebt opgebouwd – Bloggerslijst staat voor je klaar! Er zijn veel aspecten die vallen onder influencer kosten. Dat kan soms overweldigend zijn, een verstikkend gevoel geven. Bloggerslijst helpt je waardoor jij weer jouw ding kan doen: lekker bloggen!

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.