Van snackable content naar content met inhoud

Het aankomende jaar zullen er een aantal zaken veranderingen op het gebied van online marketing. Zo worden influencers belangrijker, is een betrokken volgers bestand een vereiste en zullen brands meer samenwerkingen aangaan met influencers. Uiteraard staan er ook ingrijpende veranderingen voor de deur wat betreft de content. De voorspellingen zijn dat we in 2019 van snackable content naar content met inhoud gaan. Nu vraag jij je natuurlijk af wat dat inhoudt en op welke manier dat belangrijk is voor jou.

Wanneer jij actief ben binnen de contentmarketing of succes heb behaalt als influecer, zijn de toekomstige trends voor contentmarketing in 2019 erg belangrijk. Als influencer moet je meegaan met de heersende rages en moet je inspelen op het publiek. Er zit namelijk een ingrijpende verandering aan te komen op het gebied van content. Aankomend jaar gaan we over van snackable content naar content met inhoud. Lezers, kijkers en luisteraars willen geprikkeld worden. Dus hoe ga jij daarmee om? Hoe maak jij de stap van snackable content naar content met inhoud?

Snackable content wordt verleden tijd

Tijdens de Content Marketing World (CMW) kwam Kathleen Diamantakis van The New York Times met een interessante mededeling. Volgens haar zijn we door de overdaad van social media en snackable content terechtgekomen in een tijdsgeest waarin betekenisloosheid overheerst. Diamantakis vertelde dat onderzoek aantoont hoe ongelukkig mensen vandaag de dag worden van snackable content. Op het internet wordt je momenteel overspoeld met informatie, vluchtige ervaringen en oppervlakkige content. De vraag naar diepgang, betekenis en gegronde informatie neemt tegelijkertijd toe. We gaan met andere woorden over van snackable content naar content met inhoud.

De opkomst van Artificial Intelligence

Naast de overdaad van oppervlakkigheid is er nog een andere grote reden aan te wijzen waarom we overgaan van snackable content naar content met inhoud. De opkomst van Artificial Intelligence (AI) en gerelateerde technologieën heeft tevens zijn invloed op de huidige situatie. AI’s staat op het punt om zelf content te creëren. Dat is voor brands natuurlijk erg interessant. Daarom moet jij als influencer jezelf onderscheiden en op de kaart zitten. Door over te gaan van snackable content naar content met inhoud creëer je een meerwaarde voor jezelf.

Van snackable content naar content met inhoud

Al met al moet je als influencer of als content creëerder overgaan van snackable content naar content met inhoud. Dit is eenvoudiger om te doen dan het klinkt. Je moet voornamelijk content creëren met meer diepgang. Om de stap te maken van snackable content naar content met inhoud moet je vooronderzoek doen. De content moet namelijk jouw publiek triggeren, interesseren en boeien. Door middel van curiosity gaps, oftewel leegtes in kennis, kun je daar erg makkelijk achterkomen. Daarmee maak je snel en simpel de stap van snackable content naar content met inhoud.

Curiosity gaps vinden en gebruiken

Om van snackable content naar content met inhoud over te gaan, moet je weten waar de interesses liggen van jouw volgers. Wat weet jouw publiek al en wat nog niet? Waar ligt met andere woorden de leegte tussen kennis en nieuwsgierigheid? Deze leegtes worden ook wel curiosity gaps genoemd. Deze gaps zijn in feite de ruimte tussen interesse en kennis. Door middel van de reacties en de nieuwsgierigheid van jouw publiek ontdek je eenvoudig waar deze leegtes liggen. Wanneer je curiosity gaps vindt en gebruikt, kun je moeiteloos van snackable content naar content met inhoud overgaan.

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

influencers inzetten binnen de strategische marketing funnelfouten met influencers