Millennials en merken staan samen sterker

Veel brands en bedrijven maken keer op keer dezelfde fouten: ze slaan met hun marketingcampagne volledig de plank mis. De acties bereiken niet de doelgroep en ze hebben geen band meer met nieuwe generatie. Dat is zonde! Jongeren, oftewel millennials, kunnen brands juist helpen om succesvol te zijn. Millennials en merken staan samen een stuk sterker dan apart. Als brand moet je de millennials niet negeren. Je moet juist proberen hen erbij te betrekken. Hoe kan je dat beter doen door met diezelfde mensen een samenwerking aan te gaan? Bloggerslijst laat zien hoe millennials en merken samen sterker staan.

Millennials zijn de nieuwe generatie

Generatie Y, oftewel de millennials, nemen langzaamaan het stokje over van hun ouders. Veel retailers en merken richten daarom hun marketingcampagnes op deze doelgroep. Helaas begrijpen niet alle bedrijven deze nieuwe generatie. Hierdoor ontstaat er een breuk tussen verkoper en consument. Om dat gapende gat te overbruggen, moet je als merk kennis in huis halen. Millennials en merken kunnen elkaar versterken en verder op weg helpen. Zo weten de millennials alles over de subculturen, influencers en wat een goede tone of voice is.

Millennials en merken willen inspelen op trends

millennials en merken

Keer op keer geven merken tonnen uit aan reclame acties die geen effect hebben. Dat is weggegooid geld. Het is slimmer om het budget in te zetten op een manier die aansluit bij de interesses van de doelgroep. Zo is het verstandig om in te spelen op de heersende trends. Niets is zo wispelturig als een trend op het internet. Daarom geldt voor elke nieuwe trend: jump on that train! Millennials en merken staan samen sterker als ze dit soort kennis met elkaar delen.

Het inspelen op trends klinkt heel eenvoudig. Toch slagen maar weinig merken erin om het goed en effectief te doen. Een veelgemaakte fout is te laat iets doen met een trend. Het interessante aspect van de trend is dan al voorbij en eigenlijk benadruk je als brand dan alleen hoe ouderwets je bent. Millennials en merken kunnen samen echter wel een goede campagne opzetten die aansluit bij de trend van het moment.

Millennials en merken moeten de samenwerking opzoeken

Hoe kun je als brand de doelgroep betrekken bij het proces? Je zou meer millennials kunnen benaderen en aannemen. Millennials en merken kunnen elkaar tevens op andere manieren ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een focusgroep waarbij millennials en merken actief werken met elkaar aan een nieuw product of campagne. Het is vooral belangrijk dat millennials en merken de samenwerking op gaan zoeken. Een geslaagde campagne is namelijk niet alleen cool, er zijn ook nog andere aspecten die millennials waarderen. Door millennials en merken bij elkaar te zetten, kan er iets moois ontstaan.

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.