Menselijke verbindingen gebruiken en inzetten als brand

Inmiddels kunnen we allemaal wel toegeven dat influencer marketing een kracht is waar we in de marketingwereld wel degelijk rekening mee moeten houden. Influencer marketing werkt en het vertoont geen signalen dat het binnenkort ophoudt. Als brand kun je daarom maar beter meegaan met de ontwikkelingen van online marketing. Het zou bijna dom zijn wanneer je dit niet doet. Toch blijven veel brands terughoudend om influencers in te zetten en de menselijke verbindingen die zij hebben te gebruiken.

Influencers en influencer marketing zijn zo succesvol, omdat ze inspelen op de menselijk drang naar verbintenis. Je wordt namelijk niet zomaar een influencer. Voordat je jezelf een influencer kunt noemen, moet je volgers binnen halen. Vervolgens werk je als influencer aan een persoonlijke band met het publiek. Die menselijke verbindingen kun je als brand ook heel goed gebruiken en inzetten. Je moet alleen weten hoe. Vandaag behandel ik daarom hoe menselijke verbindingen gebruikt en ingezet kunnen worden door jou als brand.

Maak het persoonlijk

Veel grote brands hebben mega budgetten besteedt aan reclames, radiospotjes en nog veel meer. Regelmatig bevatten deze campagnes een algemene tone of voice. De boodschap naar de doelgroep wordt zo algemeen mogelijk gehouden. Op deze manier hopen brands zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Zo’n algemene tone of voice zet echter bij online marketing echt geen zoden aan de dijk. Maak de content liever persoonlijk. Kijk maar eens naar hoe de influencers dit doen. Influencers maken het persoonlijk. Ze houden de menselijke verbindingen in stand door gevoelens van vertrouwdheid en gehechtheid op te roepen bij de volgers.

Beloon loyaliteit van volgers

Een ander aspect waarop brands nog echt veel beter gebruik kunnen maken van menselijke verbindingen is beloning voor loyaliteit. Brands denken niet vaak meer aan bestaande klanten. Die zijn er immers al. De focus ligt bij het verwerven van nieuwe klanten bij het opstellen van wat voor marketingcampagne  dan ook. Uiteraard heb je dat soort campagnes als brand ook nodig, maar dat betekent niet dat je de bestaande klanten mag vergeten. Influencers pakken dit veel slimmer aan. De loyaliteit van hun volgers wordt beloond in de vorm van handige reviews, aanraders en give-aways. Regelmatig geven influencers spullen weg. Op die manier hebben ze wederom een persoonlijk contact momentje en tegelijkertijd houden ze de menselijke verbindingen met de volgers in stand.

Influencers inzetten voor die menselijke verbindingen

De makkelijkste manier om als brand gebruik te maken van menselijke verbindingen is door in zee te gaan met influencers. Influencers kun je zien als gewiekste journalisten die precies weten wat hun doelgroep wilt. Door influencers in te zetten als brand om gebruik te maken van de menselijke verbindingen bespaar je als brand een hoop tijd en moeite. Zij kunnen op diverse creatieve manieren jouw brand verwerken in hun posts. Bovendien is het mogelijk om op verschillende wijze influencers in te zetten in de strategische marketing funnel. Denk bijvoorbeeld aan slow influencer marketing en lange termijn partnerschappen om succesvolle influencer marketing campagnes op te realiseren.

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

slow influencer marketinginfluencer-packaging