Het einde van het ene jaar staat altijd gelijk aan het vroege begin van het volgende. Een nieuw jaar brengt altijd weer nieuwe ontwikkelingen met zich mee. Vandaag gaan we dieper in op de zakelijke kant van influencer marketing, namelijk hoe je influencerse kunt inzetten binnen de strategische marketing funnel. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel kan op verschillende manieren. Daarom schiet Bloggerslijst vandaag te hulp. Vandaag richten we ons op de brands. Hoe zij influencer inzetten binnen de strategische marketing funnel en waar nog kansen liggen.
Influencer marketing heeft de afgelopen jaren zeker zijn meerwaarde bewezen binnen het vakgebied van de online marketing. Mijn vermoeden is dat dit in de toekomst alleen nog maar zal toenemen. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel is bijvoorbeeld nu al een onderwerp waar veel brands dagelijks mee bezig zijn. Eerder hebben wij van Bloggerslijst de toekomstige trends voor influencers wat betreft de contentmarketing in 2019 behandeld. Het onderwerp van vandaag komt daaruit voort. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel wordt volgend jaar nog belangrijker.
Essentieel onderdeel van de marketingstrategie
Wat begon als bijna een soort grap in de ogen van veel mensen, is inmiddels een essentieel onderdeel geworden van de marketingstrategie. Ik heb het natuurlijk over de influencers. Influencer marketing is niet meer een vreemd concept. Het is een belangrijke vorm van marketing waar voor veel bedrijven en brands nog genoeg kansen liggen. Een goede marketingstrategie bevat een deel influencer marketing. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel wordt daarom ook steeds belangrijker.
Dé experts van de industrie zijn influencers
In tegenstelling tot ‘gewone’ reclame zijn influencers geen platte manier om dingen te verkopen. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel heeft echt een meerwaarde. De influencers bezitten namelijk een bijzonder loyaal en groot netwerk. Eigenlijk moet je de influencers zien als industrie-experts. Zij creëren unieke content en weten exact hoe ze dit moeten verspreiden om hun doelgroep te bereiken. Daar kunnen veel grote brands nog wat van leren. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel is daarom ook de logische stap om te zetten. Je kunt dit als bedrijf op meerdere manieren doen.
Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel
De verschillende manieren waarop influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel kan voorkomen zijn onder te verdelen in drie niveaus. Zo kun je influencers inzetten op simpelweg om je bereik te vergroten als brand. Dat is het eerste niveau. Influencer inzetten binnen de strategische marketing funnel is in dat geval de beste manier om snel meer bekendheid te verwerven. Een tweede niveau heeft te maken met de geloofwaardigheid van jouw brand. Dit kun je namelijk door middel van influencers zeer eenvoudig verbeteren.
Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel kan als doel hebben om de geloofwaardigheid en authenticiteit van jouw brand op te krikken. Je kunt door middel van influencers dus eigenlijk jouw bedrijf een betrouwbaarder imago geven bij de doelgroep. Het derde en laatste niveau slaat op de financiële kant. Influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel gebeurt ook vaak om vooral conversies te verhogen. Door een samenwerking met een influencer aan te gaan, kun je eenvoudig jouw omzet een boost geven.
Bloggerslijst helpt!
Het klinkt heel aantrekkelijk: influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel en direct profiteren van de voordelen. Toch is het niet altijd zo eenvoudig. Een uitgewerkte strategie, creatieve vrijheid binnen de campagne en een goede samenwerking zijn nodig voor een positief resultaat. Voordat influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel mogelijk is, moet je wel in contact komen met influencers. Bloggerslijst kan daarbij helpen. Wij brengen jou in contact met geschikte influencers en zorgen voor een soepele samenwerking. Wil je influencers inzetten binnen de strategische marketing funnel? Bloggerslijst helpt!