Bloggers benaderen – dat doe je zo!

Influencer marketing is momenteel erg hot. Steeds meer brands gaan een samenwerking met influencers aan om op die manier een specifieke doelgroep aan te spreken. Om zo’n samenwerking tot stand te brengen, proberen bedrijven in contact te komen met onder andere bloggers. Bloggers benaderen is echter niet altijd even makkelijk. Er zijn een aantal dingen die je echt niet moet doen en ook dingen die juist wel handig zijn om te doen.

Bij Bloggerslijst begrijpen we als geen ander dat een brand graag in contact komt met een influencer. Bloggers benaderen is daar een groot onderdeel van. Om te voorkomen dat jij als brand een aantal grote fouten maakt in die poging tot communicatie, geven wij van Bloggerslijst je een aantal praktische tips. Soort van do’s en don’ts. Bloggers benaderen wordt met ons advies  een fluitje van een cent!

Professionele aanpak voor eenmanszaak

Waar veel brands en marketeers de fout in gaan, is hun mentaliteit en aanpak wat bloggers betreft. Velen vergeten dat bloggers hun eigen eenmanszaak moeten onderhouden. Het zijn werkende mensen die een professionele aanpak zeer op prijs stellen. Bloggers benaderen vraagt dus om een beroepsmatige insteek. Daarmee laat je als brand zien dat jij de bloggers serieus neemt. Bloggers benaderen moet je op eenzelfde manier doen als een ander bedrijf.

Bovendien zullen de bloggers er meer vertrouwen in hebben als ze op een bepaalde manier benaderd worden. Voor ieder ander bedrijf zou jij als brand of marketeer ook een serieuze, professionele aanpak hanteren. Waarom dan niet voor bloggers? Bloggers benaderen begint met andere woorden bij een verandering in mentaliteit. Je moet de bloggers en hun werk serieus nemen. Doe je dit niet? Dan zal de samenwerking en het contact moeizaam verlopen.

Bloggers benaderen met persoonlijke touch

Daarnaast is het zeker een aanrader om bloggers op een persoonlijke manier te benaderen. Een standaard e-mail sturen zal geen zoden aan de dijk zetten. Bloggers benaderen met een algemene mail die begint met “beste blogger” is natuurlijk niet de bedoeling. Jij benadert als brand specifiek die ene blogger, dan mag het best persoonlijk zijn. Uit onze ervaring blijkt dat het loont om bloggers te benaderen met een persoonlijke touch.

Een tip van Bloggerslijst: nodig de influencer bijvoorbeeld uit om op gesprek te komen. Bloggers benaderen moet je zien als een creatieve uitdaging. Haal ze bijvoorbeeld letterlijk in huis door ze uit te nodigen. Zo leer je niet alleen de blogger beter kennen, je geeft de blogger tevens weer iets om over te bloggen. De blogger kan originele, creatieve content creëren dankzij iets simpels als een bezoekje. Leuke bijzaak: jij krijgt als brand hierdoor ook weer een beetje reclame!

Bloggers benaderen doe je dus zo!

Nu weet jij hoe je als brand het beste in contact kan komen met een blogger. Bloggers benaderen hoeft niet lastig of ongemakkelijk te zijn. Door slim na te denken, in te spelen op de professionele kant en een persoonlijk tintje eraan te geven wordt het ineens een fluitje van een cent. Lukt het desondanks dit praktische advies nog steeds niet om succesvol bloggers te benaderen? Neem dan contact op met Bloggerslijst! Bloggers benaderen ons in hun zoektocht naar brands. Wij brengen jullie maar al te graag in contact.

Leave a Comment

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

samenwerking juurl bloggerslijst